Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Benarkah gadis seksi kakak Heliza?


Aksi mesra gadis seksi bersama pemuda masih menjadi tanda tanya, adakah dia kakak Heliza?


Imej bertudung bintang AF5 cuba dicemari penyebaran foto gadis seksi didakwa saudara kandung

AWAL minggu lalu, Zubir menerima kiriman emel daripada seseorang bertanyakan soalan: "Betul ke ni kakak Heliza AF5?", sekali gus menyertakan 15 keping gambar termasuk bintang Akademi Fantasia 5 (AF5), Nur Heliza Helmi atau Heliza, 24, bersama seorang gadis cantik yang didakwa sebagai kakak kandungnya.

Zubir sebenarnya tidak pernah bertemu atau mengenali kakak Heliza, namun suatu ketika dulu, pemenang tempat keempat konsert akhir AF5 itu memang pernah memaklumkan kepada Zubir, dia mempunyai seorang kakak yang bertugas sebagai pramugari bersama penerbangan AirAsia. Justeru, apabila Heliza bergambar bersama seorang gadis jelita yang lengkap berpakaian seragam pramugari AirAsia, rasanya mungkin itu kakak kandung Heliza yang pernah diceritakannya.

Pun begitu, di samping foto Heliza bersama kakak dan keluarganya, diselitkan juga beberapa keping gambar seorang gadis berpakaian seksi sedang bersantai di tepian pantai sambil ditemani seorang pemuda. Melihatkan kepada kemesraan gadis dan pemuda berkenaan, bolehlah melabel mereka sebagai pasangan kekasih. Namun, persoalannya sekarang, adakah gadis yang berpakaian menjolok mata itu kakak kandung Heliza?

Entahlah Zubir tak berani jadi hakim. Telahan Zubir, mungkin pelanduk dua serupa. Namun, berdasarkan bentuk muka kakak Heliza yang bujur sirih bersama hidung mancungnya, dibandingkan pula bentuk wajah gadis seksi berkenaan, ia mempunyai sedikit persamaan. Tapi, zaman moden ini segala kemungkinan boleh berlaku, Zubir pula bukan pakar dalam bidang pengecaman wajah!

Sekiranya gadis seksi itu bukan kakak kandung Heliza, ternyata ada pihak yang cuba mencalar imej Heliza yang bertudung litup itu. Entah siapa-siapa yang mempunyai wajah persis kakak Heliza, kebetulan pula dia mengenakan pakaian seksi sedang bersantai bersama kekasih, terus saja mereka menuduh dan melabel itulah kakak Heliza yang sangat jauh cara penampilannya berbanding adik yang sentiasa menerapkan imej wanita muslimin.

Namun, sekiranya benar gadis berpakaian menjolok mata itu kakak Heliza, Zubir sekadar berkongsi rasa simpati kerana niat untuk mencalar nama baik Heliza sebagai penyanyi dan pelakon popular, akhirnya tercapai. Peminat pasti mengata, adik bertudung litup, sentiasa berpakaian sopan, tapi kakak, masya-Allah!

Justeru, nasihat Zubir, berhati-hatilah dengan setiap apa yang kita lakukan di luar sana, lebih-lebih lagi jika mempunyai anggota keluarga yang bergelar artis atau selebriti popular. Orang kata kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Tapi, harapan Zubir biarlah isu gambar seksi itu hanyalah pelanduk dua serupa.

Pun begitu, Zubir mengharapkan penjelasan daripada Heliza yang kini mengikuti Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Biologi dan Kimia di Universiti Malaysia Sabah (UMS). Adakah gadis seksi itu benar-benar kakak kandungnya? Atau mungkin juga gadis jelita berpakaian seragam AirAsia itu sekadar kenalan rapat Heliza, hanya kau yang mampu memberi jawapannya Heliza...

Namun, sekiranya Zubir tersilap percaturan mendakwa gadis berkenaan sebagai kakak Heliza, biarlah awal-awal lagi Zubir susun jari minta maaf!

ZUBIR: Betulkah Halim Othman yang bertugas sementara sebagai penyampai HotFM, tidak mahu ditemubual wartawan! Hairan, kan?

No comments:

Translation Services
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails