Persahabatan Mengeratkan Tali Silaturrahim Antara Kita..

Dia, Redza membilang hari


MEREKA pernah lepak semeja, namun kurang berbual. Mungkin sengaja membataskan pergaulan kerana ketika itu masing-masing menghormati status sebagai kekasih orang.

Bagaimanapun November 2009 membuka lembaran baru dalam perhubungan mereka. Saat kedua-duanya masih bersedih dengan cinta yang tidak kesampaian, cinta baru pula bertandang di hati.

Hanya empat bulan menyemai kasih penyanyi lagu Aku Masih Setia, Nur Nadia Fadila Abu Bakar (Dia), 26, dan Redza Abdullah, 33, seorang eksekutif pemasaran di sebuah firma, mengambil keputusan untuk bertunang Mac lalu.

Sedar tiada gunanya bercinta lama-lama, pasangan ini sepakat untuk mengakhiri hubungan untuk diijabkabulkan sebagai pasangan suami isteri pada 1 Oktober ini.

Akui Dia yang juga seorang pensyarah vokal di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara), dia sudah bersedia melangkah ke satu lagi fasa kehidupan sekali gus melambai pergi zaman solonya.

"Saya sebenarnya dah lama bersedia untuk berkahwin. Dulu saya angan-angan nak kahwin paling lewat bila umur 25 tahun tapi nampaknya dah terlajak satu tahun.

"Syukur alhamdulillah akhirnya saya temui lelaki yang sesuai. Keluarga kami pun merestui hubungan ini," katanya.

Istimewa Redza di mata Dia hanya mampu diungkapkan dengan sepotong ayat oleh Artis Baru Wanita Terbaik pada Anugerah Planet Muzik 2005 ini.

"Tak tahulah orang lain tapi satu ayat paling sesuai diungkapkan mengenai Redza - dia cukup sempurna buat saya. Redza memiliki segala yang diinginkan seorang wanita dalam mencari pasangan hidup. Redza matang dan jujur.

"Kalau ikutkan, kami kenal antara satu sama lain sejak dua tahun lalu tapi jarang sekali dapat berbual. Saya tak nafikan suka lihat wajah dan cara Redza tapi taklah sampai termimpi-mimpi sebab masing-masing ketika itu masih berpunya.

"Kami pernah terputus hubungan dan November lalu Redza menyapa dalam satu ruangan 'chatting' di Internet. Kami bertanya khabar dan masa itulah saya dapat tahu Redza dah kembali solo. Kebetulan pula saya juga baru putus cinta.

"Lalu satu hari Redza ajak saya keluar. Temujanji kami adalah di Solaris, Mont Kiara dan itulah kali pertama kami 'dating'.

"Pada pertengahan Februari, Redza datang ke majlis anjuran keluarga saya dan selepas bertemu ibu dan ayah saya, Redza cakap dia mahu melamar saya. Justeru, kami memilih Mac untuk melangsungkan pertunangan," katanya.

Kata Dia lagi, apa yang mengejutkannya, Redza tidak kekok berjumpa dengan ayahnya yang disifatkan seorang yang cukup tegas.


>PROFIL
Nama Sebenar: Nur Nadia Fadila Abu Bakar
Tarikh Lahir: 23 September 1984
Asal: Selangor
Kerjaya: Penyanyi, pengacara dan pensyarah vokal di Aswara
Album: Dia (2004), Na Na Na Kataku (2007) dan kompilasi Dia Fadila Terbaik Dariku
Pengacaraan: Bintang RTM dan Hitz 1.
Akademik: Ijazah Sarjana Muda Muzik (Persembahan), Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam.
Pencapaian: Artis Baru Wanita Terbaik di APM 2005, Juara Kategori Pop, Festival Melodi Emas Asean 2008 yang berlangsung di Ho Chi Minh, Vietnam pada 16 Oktober 2008.
Lagu Popular: Aku Masih Setia, Andai, Tangisan Marhaenis (duet bersama Hattan).

No comments:

Translation Services
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails